1. Uczniowie tworzą
3 grupy, spośród siebie wybierają lidera, który będzie odpowiedzialny za
organizację działań.
2. Grupy gromadzą
niezbędne informacje (położenie, ludność i urbanizacja, gospodarka, zabytki,
walory przyrodnicze), wyszukują ciekawostki dotyczące przydzielonych zadań.
3. Podczas
opracowywania poszczególnych tematów uczniowie korzystają z informacji stron
internetowych podanych w zakładce „Źródła”.
4. Grupy pamiętają,
że elementy grafiki, które mają zamiar wykorzystać, należy na bieżąco
zapisywać.
5. Poszczególne
grupy uzupełniają na bieżąco slajd „Bibliografia”.
6. Następny etap
działań grup to: zapoznanie się ze zgromadzonym materiałem i przygotowanie
scenariusza prezentacji w postaci slajdów.
7. W dalszej części
grupy określają szatę graficzną biorąc pod uwagę m.in. wielkość czcionki,
szablon, kolor, układ slajdów itp.
8. W celu
uatrakcyjnienia prezentacji grupy mogą wykorzystać dodatkowe efekty multimedialne
w postaci filmu, podkładu muzycznego oraz zdjęć.
9. W końcowej części
określają jakie elementy animacji wprowadzić do swojej prezentacji lub też nie.
10. Na wykonanie zadania uczniowie mają czas 2
tygodni.
11. Ocenie podlegać będzie nie tylko efekt końcowy
pracy, ale również podział zadań, współpraca w grupie, zaangażowanie i wzajemna
pomoc.
Prezentację zadania grupy
przedstawią na forum klasy po zakończeniu pracy.