Proces


1. Uczniowie tworzą 3 grupy, spośród siebie wybierają lidera, który będzie odpowiedzialny za organizację działań.

2. Grupy gromadzą niezbędne informacje (położenie, ludność i urbanizacja, gospodarka, zabytki, walory przyrodnicze), wyszukują ciekawostki dotyczące przydzielonych zadań.

3. Podczas opracowywania poszczególnych tematów uczniowie korzystają z informacji stron internetowych podanych w zakładce „Źródła”.

4. Grupy pamiętają, że elementy grafiki, które mają zamiar wykorzystać, należy na bieżąco zapisywać.

5.  Poszczególne grupy uzupełniają na bieżąco slajd „Bibliografia”.

6. Następny etap działań grup to: zapoznanie się ze zgromadzonym materiałem i przygotowanie scenariusza prezentacji w postaci slajdów.

7. W dalszej części grupy określają szatę graficzną biorąc pod uwagę m.in. wielkość czcionki, szablon, kolor, układ slajdów itp.

8. W celu uatrakcyjnienia prezentacji grupy mogą wykorzystać dodatkowe efekty multimedialne w postaci filmu, podkładu muzycznego oraz zdjęć.

9.  W końcowej części określają jakie elementy animacji wprowadzić do swojej prezentacji lub też nie.

10. Na wykonanie zadania uczniowie mają czas 2 tygodni.

11. Ocenie podlegać będzie nie tylko efekt końcowy pracy, ale również podział zadań, współpraca w grupie, zaangażowanie i wzajemna pomoc.

            Prezentację zadania grupy przedstawią na forum klasy po zakończeniu pracy.